Új jelszó kérése
Hírlevél
Legnézettebb Termékek
Termékajánló
Partnereink
Szűrés
Korosztály
Nemek
Árkategória
Termék részletek


Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez- Bookline TOP50 lista kilencedik helyen

Mesepszichológia 2. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez- Bookline TOP50 lista kilencedik helyen

Termék ára
3 330 Ft
Termék kosárba helyezése
Megosztom
Funkciók
Rövid leírás a termékről

Kiadó: KULCSLYUK KIADÓ KFT.

Oldalak száma: 368
Borító: CÉRNAFŰZÖTT, KEMÉNYTÁBLÁS
Kiadás éve: 2014
Szerző: dr Kádár Annamária
Akár ingyen szállítással:Részletek
Tudtad, hogy a Bookline TOP50 lista kilencedik helyén ez a különleges meséskönyv szerepel?
További infók az alábbi blogon: 
További infó a könyvről: itt
A termék tulajdonságai

A Mesepszichológia első részében a mese szerepére, az életkori sajátosságoknak megfelelő meseválasztásra és a mese érzelmi intelligencia fejlesztő hatására koncentráltam.

 

A második részben a SZÜLŐ-GYEREK KAPCSOLAT ÚTVESZTŐIT, azokat a "kényes" nevelési helyzeteket veszem górcső alá, amelyekben csak a hiteles szülői jelenlét hozhat valódi megoldást. A mese ugyanis az én megközelítésemben nemcsak népmesét és műmesét jelent, hanem a saját életmesénket is: azt a történetet, amelyet

  • önmagunkról,
  • gyökereinkről,
  • hitvallásunkról,
  • álmainkról és
  • céljainkról,
  • félelmeinkről és
  • fájdalmainkról,
  • kudarcainkról és 

győzelmeinkről mondunk el önmagunknak és a gyermekünknek

 

Ezt ráadásul nemcsak este vagy az erre szánt pillanatokban, de folyamatosan meséljük, sokszor szavak nélkül is - a jelenlétünkkel, viselkedésünkkel, önmagunkhoz, az emberekhez és a világhoz való hozzáállásunkkal.

 

Szülőként, pedagógusként a nevelés során is a magunk történetét meséljük. A szabályok, határok kijelölése és betartatása; a motiválás; a problémamegoldás kérdéseiben történő választások mind rólunk, a mi világképünkről szólnak. Tetteinkkel meséljük el, hogy miben hiszünk, miért küzdünk, mi az, ami továbbvisz a nehéz helyzetekben - és azt is, hogy mikor adjuk fel. Bár egy-egy nevelési probléma kapcsán legtöbbször a gyermekünk viselkedésére fókuszálunk, azt szeretnénk megváltoztatni, rólunk mesél az is, hogy melyik az a konfliktushelyzet, ami drámai feszültséget okoz bennünk, és az is, hogy mit kezdünk vele.

 

A gyermek bámulatos pontossággal mutat rá arra, amin dolgoznunk kell, a vele kapcsolatos nehézségek jelzések - és egyben lehetőségek is a továbblépésre. Felhívják a figyelmünket arra, hogy miben kell változnunk, fejlődnünk. Igen, ha engedjük, gyermekünk átírja a történetünket - és ebben a folyamatban mi válunk tanulóvá. 

 

Második könyvemben túlnyomórészt azokról a nevelési kérdésekről írok, amelyekkel kapcsolatban a legtöbbször kértek tőlem tanácsot az elmúlt évek során, és igyekszem megmutatni azt is, hogy miként jelennek meg ezek a helyzetek a mesékben. Korcsoportokra és témakörökre lebontva ajánlok olyan, valóban magas színvonalú, magyar és külföldi szerzők által írt meséket, melyeknek meggyőződésem szerint jó hasznát vehetjük a problémák megoldásában. 

 

A kötet tíz újabb, általam írt érzelmi intelligencia fejlesztő mesét is tartalmaz a 4-9 éves korosztály számára. Nagy kedvvel folytattam Lilla és Tündérbogyó történetét, akik számos újabb kaland során fedezik fel a külső és belső világot.

 

Részlet a könyvből: 

"Nagyon fontos, hogy a két-három éves gyermek dacos szárnypróbálgatásait ne próbáljuk letörni, mert az akarat e korai gyakorlása alapvetően fontos ahhoz, hogy egészséges önértékelésű, magabiztos felnőtt váljék belőle, aki ki tudja nyilvánítani saját szándékát, és meg is tud küzdeni érte. Sok nehézség és szenvedés vár arra, aki nem tud nemet mondani, ezért mindig mások irányítása alá kerül - ha pedig végül mégis kiborul a bili, az rendszerint olyan rombolással, pusztítással jár együtt, ami elkerülhető lett volna, ha az illető már idejekorán meghúzza a határokat. Amikor asszertivitás tréningek részvevőinek igyekszem újratanítani a nemet mondás képességét, bizony néha sok gyakorlásba kerül, mire valaki csak fele olyan határozottan ki mer állni a saját érdekeiért, mint egy öntudatos két-három éves!" 

 

"Ismerek olyan testvéreket, akik karácsonykor ötven centiméteres vonalzóval osztották el maguk között a mákos és diós bejglit. Amikor nemrég megkérdeztem az egyik barátnőm kislányától, hogy mikor a legboldogabb, azt válaszolta: 'Amikor anya mesét olvas nekem este, és a kistestvérem nincs az ölében.' Egy másik barátnőm kisfia kezdetben repesett az örömtől, hogy testvére születik, ám amikor édesanyja hazatért a kórházból a csecsemővel, ezt vágta a fejéhez: 'Kockafejed lett, éskistesó szagod!' Később, amikor a barátnőm arra kérte, hogy nézze meg, elaludt-e már a testvére, a kisfiú így válaszolt: 'Remélem, megdöglött!' Egy pillanatra megdöbbentem, mert gyerek szájából ennyire nyersen és vegytisztán nem hallottam még megfogalmazni a testvérféltékenység érzését - pedig pontosan erről van szó! A testvérféltékenység NORMÁLIS, sokféle arca van, és még akkor is ott lappang a mélyben, ha látszólag semmilyen egyértelmű jelét nem tapasztaljuk. Büszke szülők olykor eldicsekednek, hogy 'nálunk a testvérféltékenységnek nyoma sincs, a mi gyerekeink nagyon szeretik egymást!'. Persze tényleg létezhet ilyen is, de tapasztalataim szerint általában van valamekkora feszültség, ha az nem is agresszív aktusokban nyilvánul meg - a kisgyermekek ellenérzésüket gyakran kerülő úton fejezik ki, vagy egy-egy viselkedésproblémával vonják magukra a figyelmet. Nekem is nagy harcaim voltak a saját öcsémmel, és csak később, fokozatosan bontakozott ki közöttünk a megbonthatatlan szolidaritás." 


Vélemények a termékről
Webáruház készítés